niedziela, 12 października 2014

Muffinki z powidłami

Może jestem nieco monotematyczna, ale znowu będzie o mące kukurydzianej... ;)

Przepis pochodzi z bloga Healthy Chicks. Moja interpretacja wygląda tak:

  • szklanka mąki pszennej
  • szklanka mąki kukurydzianej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 szklanki oleju
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 1/4 szklanki cukru (uwaga! muffinki nie są za słodkie, więc jeśli lubicie, dajcie więcej ;))
  • 3/4 szklanki mleka
  • 2 jajka

Żeby wszystko ładnie wyrosło, lubię ubić najpierw same jajka, a dopiero potem dodać je do reszty składników. Należy dobrze wymieszać. 

Oryginalnie składniki na babeczki są nieco inne, bo znajduje się w nich m.in. mleko sojowe, cukier trzcinowy, a nie ma w nich mąki pszennej. Postawiłam jednak na składniki bardziej mi dostępne, ale jeśli macie ochotę na nieco zdrowszą wersję - poszalejcie ;)

Żeby nieco urozmaicić muffinki, wykorzystałam pomysł Jemmy, znanej również jako Cupcake Jemma, która na Youtubie dzieli się swoimi wypiekami. Do swoich bezglutenowych babeczek dodała "fruit goo", co dosłownie oznacza owocową breję, a najbardziej przypomina zwykłe powidła. 
Ich wykonanie jest dziecinnie proste: bierzemy ulubione owoce jagodowe (świeże lub mrożone) - u mnie jagody i truskawki - wrzucamy do rondelka, zasypujemy cukrem i smażymy, aż wszystkie owoce się rozpadną, a całość zgęstnieje (nie liczcie na to, że stanie się to w 15 minut ;)). W razie potrzeby dodajemy cukru lub soku z cytryny. 
Gdy nasze powidła są gotowe i schłodzone, możemy zacząć działać! 
Nabieramy nieco powideł i lekko mieszamy z ciastem - nie chodzi o to, żeby wymieszać wszystko razem, ale o to, żeby było widać i ciasto, i powidła. Taką mieszaninę nakładamy do foremek do około 3/4 wysokości. Jeśli macie wątpliwości, jak to zrobić - odsyłam do Jemmy ;) 

Muffinki pieczemy w 180 stopniach Celsjusza przez 12-15 minut. 



Już takie babeczki są rewelacyjne, ale ja szalałam dalej! Wycięłam nieco ciasta z góry babeczek, nałożyłam do środka odrobiny powideł i przykryłam to kremem z serka śmietankowego (mój wymaga dopracowania - w smaku był świetny, ale jak widzicie, był za rzadki i po prostu się rozpłynął). 





Babeczki są naprawdę pyszne, więc polecam! :)

Corn muffins with fruit goo - amazingly delicious!

5 komentarzy:

Bardzo dziękuję za komentarze! Każdy jeden powoduje, że robi mi się milej na serduchu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...